Roadmap

Onze ontwikkel-agenda

Hieronder zie je de ‘grove’ ontwikkel-agenda van Curriculum Playground. We werken continu in sprints van twee weken, waarin we kijken naar zowel de lange als de korte termijn qua ontwikkelingen. Bugs worden daarbij continu opgepakt, en elk kwartaal werken we met een groter thema. Hieronder zie je daarbij de roadmap, voor het kalenderjaar 2024. 

Mocht je zelf suggesties of opmerkingen hebben voor het toevoegen van functies? Stuur dan vooral een bericht via het contactformulier!

Q2 - 2024 - Verfijning

In het tweede kwartaal van 2024 gaat de ontwikkeling vooral over het verfijnen van veel kleine en grote functies in Curriculum Playground. Denk aan zaken als:

  • Het leerpad is praktischer en kan tot op lesniveau gepland worden
  • De architectuur is vernieuwd, wat duidelijke snelheid verbeteringen oplevert
  • Export van zowel de lesplanning als het toetsplan
  • En heel veel kleine bugs, handigere oplossingen enz.

Q3 - 2024 - Flexibilisering

In het derde kwartaal (van juli t/m september) gaat de focus volledig op het ontwikkelen van de mogelijkheden voor het maken van een flexibel curriculum. Hierbij zullen een aantal nieuwe features ontwikkeld worden, welke er voor zorgen dat een curriculum flexibel ontwikkeld kan worden. Denk daar bij aan de volgende zaken:

  • Toetsing en leeractiviteiten kunnen los gepland worden, maar wel aan elkaar gerelateerd blijven door middel van de leeruitkomsten. 
  • Binnen het planscherm kunnen de ‘lagen’ ingezet worden als keuze-laag: hiermee geef je aan dat studenten/leerlingen de keuze hebben, in plaats van verplicht alles moeten. Dit zie je daarmee ook helder in de dekkingsmatrix
  •  Mogelijkheden tot het meer visueel/inzichtelijk maken van de verschillende keuzes voor studenten/leerlingen
  • Mogelijkheden om in de relatie tussen toetsen en leeractiviteiten aan te geven wat ‘voorwaardelijk’ en wat ‘bevordelijk’ is om te volgen. 

Q4 - 2024 - Curriculumoverstijgend werken

In het vierde kwartaal, van oktober t/m december, gaan we vooral aan de slag met het ontwikkelen van verschillende nieuwe mogelijkheden die samenhangen met het meer curriculumoverstijgend werken. Denk daarbij aan zaken zoals: 

  • Het vormgeven van overstijgende clusters, welke binnen de instelling door meerdere curricula ingezet kunnen worden. 
  • De keuze bij overstijgende clusters om deze te koppelen aan de huidige competenties en leeruitkomsten, of om nieuwe toe te voegen aan het overzicht
  • Mogelijkheden om ook op een hoger niveau analyses uit te voeren: zo kun je een inzicht krijgen in een hele afdeling of college, waarbij je direct ziet welke opleidingen of vakken daar binnen opvallen.
  • Een andere manier van toegang voor docenten, waarbij direct de gekoppelde clusters zichtbaar zijn.